22.10.10

Μαρμελάδα κυδώνι με καρδάμωμο

Σήμερα στο πρωινό μαζί με τον άντρα μου και το γιο μου , άνοιξα μια από τις μαρμελάδας που κάναμε στα μαθήματα. Διάλεξα μια άκρως εποχιακή, την κυδώνι με καρδάμωμο μμμ....
Φρυγάνισα χωριάτικο ψωμάκι με προζύμι , έβαλα βουτυράκι στη φετούλα μου και άπλωσα την φρέσκια μου μαρμελάδα, μου άρεσε πολύ!!!
Μπράβο κορίτσια , κάνατε καλή δουλειά εχθές .
Κυδώνι μυρωδάτο με 50% ζάχαρη , ελαφρώς γλυκόξινη με λουβιά καρδάμωμου για αρωματικό , αντί για την κλασσική αρμπαρόριζα.
Σας δίνω τη συνταγή να τη δοκιμάσετε και να μου πείτε τις εντυπώσεις σας.

Μαρμελάδα κυδώνι , κάρδαμο.
Υλικά για 1 κιλό μαρμελάδας περίπου.
1 κιλό κυδώνια, 600γρ ζάχαρη , 10-15λουβιά καρδάμωμου, το χυμό από ένα λεμόνι , νερό.

Εκτέλεση
Καθαρίζετε τα κυδώνια από τη φλούδα και τους σπόρους, τα κόβετε σε κύβους.
Ανοίγετε τα λουβιά καρδάμωμου και τα χτυπάτε στο γουδί.
Σε μια κατσαρόλα με χοντρό πάτο , βάζετε τα κυδώνια , το χυμό λεμονιού και τα καλύπτετε με νερό.
Βράζετε μέχρι να μαλακώσουν τα κυδώνια (15΄).
Στη συνέχεια ρίχνετε το καρδάμωμο και τη ζάχαρη και συνεχίζετε να βράζετε σε μέτρια φωτιά για 30΄ με 40 ΄ μέχρι να πάρει ένα γλυκό κόκκινο χρώμα και να δέσει η μαρμελάδα.
Βάζετε καυτή τη μαρμελάδα στα αποστειρωμένα βάζα και αναποδογυρίζετε, δοκιμάζετε την επόμενη μέρα.

Έχει δέσει μια μαρμελάδα: με το θερμόμετρο έχει φτάσει στους 105C ή κάνετε τη μέθοδο με το πιατάκι, βάζετε μια κουταλιά από το υγρό και μόλις κρυώσει , βάζετε το δάχτυλό σας και πιέζετε τη μαρμελάδα, αν κάνει ζάρες γύρω από το δάχτυλο είναι έτοιμη.)
Αποστείρωση βάζων με τη μέθοδο του φούρνου: πλένετε καλά τα βάζα, τα τοποθετείτε αναποδογυρισμένα πάνω σε μια λαδόκολλα στο ταψί του φούρνου, και τα <<ψήνετε>> για 10΄σε προθερμασμένο φούρνο στους 120C αέρα.

Δεν υπάρχουν σχόλια: